Hoe verloopt een Ayurvedische massage?

In het geval van een ayurvedische massage is dit meestal weldadige warme en heilzame kruidenolie. De massagetherapeut voert in een rustgevend ritme en met milde druk en dmv kloppen, kneden en lange strijkingen de massagetechnieken uit. De ontvanger geeft zich over en komt in een ontspannen staat, die soms wordt ervaren als een meditatieve staat. Meeste behandelingen duren 120 minuten. Bij regelmatige massage kan een 90 minuten behandeling ook volstaan om het lichaam up te onderhouden.

Wat is een  Ayurvedische Marma behandeling?

Marmatherapie is van oorsprong de ‘be-handeling’ (therapie met behulp van de handen) van deze belangrijke energiepunten en heeft tot doel lichaam en geest in balans te brengen, het organisme te ontgiften, te versterken, te vitaliseren, tot rust te brengen, energieblokkades weg te nemen en ziektes te genezen.

Wat doet Ayurveda met je lichaam?

De holistische gezondheidsleer van ayurveda behandelt het leven in zijn geheel en combineert fysieke, psychische, mentale en spirituele aspecten met het doel lichaam, geest en ziel in evenwicht te brengen en zo in de eerste plaats ziektes te voorkomen en – zo nodig – te genezen. Dit oa.door middel van ieders persoonlijke constitutie, ook wel dosha genoemd.

Hoe vaak mag je je laten masseren?

Een keer per maand is het standaard advies. Dit zal je helpen om te gaan met de stress en spanningen van het dagelijks leven. Als je in je privé – of beroepsleven veel druk ervaart, kun je je vaker laten masseren.

Ook bij wisseling in de seizoenen of veranderingen in privé of werkzaam leven kiezen mensen voor een ayurvedische uitgebreide behandeling.

Wanneer NIET masseren?

KoortsInfectieziekten – flinke verkoudheid, griep en keelontstekingZiekten waarbij er sprake is van verhoogde stofwisselingBesmettelijke huidaandoeningen.

Vooraf graag melden of er bijzonderheden zijn tav massage, bv operaties, allergieën, protheses.

Wat kost een ayurvedische behandeling?

120 minuten :  117,50,= incl. proefflesje olie

120 minuten:  132,50  incl voetenbad, bepaling constitutie en leefstijladvies